tipza

نحوه شستشوی لباس‌های رنگی و تیره بدون آسیب

نحوه شستشوی لباس‌های رنگی و تیره بدون آسیب

نحوه شستشوی لباس‌های رنگی و تیره بدون آسیب : لباس های رنگی اگرچه ظاهری زیبا و دوست داشتنی دارند و همه ما دوست داریم آنها را در کمد لباس خود داشته باشیم اما نگهداری و شستن این لباس ها کار ساده ای نیست. لباس های رنگی ، چه روشن و چه تیره ، ممکن است همیشه به لباس های دیگر رنگ بدهند و در طی روند کار ، کدر و فرسوده به نظر برسند.

به همین دلیل است که مراقبت از لباس های رنگی ترفندهای خاص خود را دارد و تا زمانی که این ترفندها را دنبال نکنید نباید انتظار داشته باشید که لباس های رنگی شما عمر طولانی داشته باشند. در این مقاله ویژه از تیپزا، ما به شما می گوییم که چگونه لباس های روشن و تیره را بشویید و از آنها مراقبت کنید تا این لباس ها ماندگاری بیشتری داشته باشند و برای مدت زمان بیشتری تازه و خوشرنگ بمانند.

نحوه شستشوی لباس‌های رنگی و تیره بدون آسیب

بیشتر بخوانید: اصول کامل شیک پوشی که باید بدانید

نحوه شستشوی لباس‌های رنگی و تیره بدون آسیب

مراقبت از رنگ لباس ها یکی از مهمترین مراحل مراقبت از لباسهای رنگی است که نقش مهمی در زیبایی و شیک بودن این لباسها دارد. تا زمانی که رنگ لباس های شما به اندازه روز اول روشن و محکم باشد ، لباس های شما جدید و زیبا به نظر می رسند.

به همین دلیل لازم است که به لباس های رنگی خود توجه ویژه ای داشته باشید و آنها را با اصول و ترفندهای ویژه شسته و از آنها استفاده کنید تا شاهد اتفاقات ناخوشایند و خراب شدن زودتر از موعد این لباس‌ها نباشید.

مهمترین مرحله در مراقبت از لباسهای رنگی شستن آنهاست. اگر این مرحله را به درستی انجام دهید ، عمر لباس شما بسیار افزایش می یابد. اما این مرحله برای هر نوع لباس رنگی متفاوت و ویژه است که در ادامه با آن آشنا خواهید شد.

نحوه شستشوی لباس‌های رنگی و تیره بدون آسیب

نحوه شستن لباس های رنگی

اولین قدم در شستشوی لباس های رنگی جدا کردن آنها بر اساس شدت رنگ لباس ها است. به عنوان مثال ، لباس هایی که دارای رنگ روشنو تند دارند (مثل آبی پررنگ، سبز پررنگ، قرمز تند و …) در یک دسته قرار می گیرند.

و لباس هایی که رنگ پاستلی دارند (مانند صورتی ، آبی آسمانی ، لیمویی و ...) در دسته های دیگر.با این نوع دسته بندی شما اطمینان پیدا خواهید کرد که لباس‌های پررنگ‌تر به لباس‌های کمرنگ‌تر رنگ پس نخواهند داد و آن‌ها را خراب نخواهند کرد.

در گام بعدی لباس‌ها را پشت و رو کنید. این کار دو فایده دارد: اول این که با پشت و رو شدن قسمت رویی لباس شما در معرض فرآیندهای خشن شستشو قرار نخواهد گرفت و فرسوده نخواهد شد. دوم این که پشت و رو کردن لباس احتمال رنگ دادن آن‌ها را به همدیگر کاهش می‌دهد و لباس‌ها سالم‌تر باقی می‌مانند.

بیشتر بخوانید: چند نکته مهم برای خوش تیپ بودن شما

نحوه شستشوی لباس‌های رنگی و تیره بدون آسیب

در مرحله بعدی به یک شوینده مناسب برای شستن لباس های رنگی احتیاج دارید. مواد شوینده معمولی ممکن است از قدرت سفید کنندگی بالایی برخوردار باشند و لباس شما را فرسوده و بور کنند اما یک شوینده مناسب برای لباس های رنگی لباس را به گونه ای تمیز می کند که کمترین آسیب به رنگ و بافت آن وارد شود.

البته اگر لباس هایتان کثیف و لکه دار است ، بهتر است از شوینده های معمولی (آنزیم دار یا بدون آنزیم) استفاده کنید که قدرت رنگ آمیزی بالایی دارند.

در این مرحله باید برچسب مراقبت از لباس را با دقت بخوانید تا بفهمید برای شستن این لباس از چه دمای آب و کدام چرخه ماشین لباسشویی (یا شستن دست) باید استفاده کنید. معمولاً لباسهایی که رنگی هستند باید در دمای کمتری از آب شسته شوند زیرا در دمای بالا ، رنگ الیاف لباس افزایش می یابد ، اما در آب سرد ، این قابلیت بسیار کمتر است.

نحوه شستشوی لباس‌های رنگی و تیره بدون آسیب

بیشتر بخوانید: 50 مدل لباس بارداری 2021 جدید نخی

نکات مهم درمورد شستن لباس های رنگی:

با توجه به این نکات و مراحل شستشوی لباس های رنگی ساده به نظر می رسد ، اما اگر لباس های شما بعد از رعایت همه این ترفندها همچنان رنگی شود ، چه باید کرد؟ باید بگوییم که رنگ دادن لباس‌ها در درازمدت اجتناب ناپذیر است و لباسی که چندین فصل استفاده شده باشد قطعا کمرنگ‌تر از یک لباس رنگی نو است.

اما شما می‌توانید این فرآیند را در مراحل شستشوی لباس متوقف کنید، فقط کافی است نکات گفته شده را رعایت کرده و لباس را از دما و حرارت بالا حفظ کنید. اگر لباسی را که رنگ داده است در خشک کن ماشین لباسشویی قرار دهید این رنگ رفتگی روی لباس تثبیت خواهد شد اما اگر با آب سرد آن را آبکشی کنید مقداری از رنگ مجددا به لباس باز خواهد گشت.

نحوه شستشوی لباس‌های رنگی و تیره بدون آسیب

فراموش نکنید که لباس های جدید بیشتر مستعد رنگ دادن هستند ، بنابراین لازم است آنها را جدا کرده و با آب سرد بشویید و حتما آنها را پشت و رو بشویید تا میزان رنگ دادن لباس به حداقل برسد. قبل از شروع فرآیند شستشوی لباس نیز تست رنگ دهی را فراموش نکنید، یک دستمال سفید را کمی مرطوب کنید و روی لباس بکشید، اگر دستمال رنگی شد این لباس مستعد رنگ دادن است، در غیر این صورت می‌توانید با خیال راحت آن را بشویید.

لباسهایی که دارای رنگهای تیره مانند سرمه ای ، بنفش ، خاکستری و ... هستند باید به روش مشابه شسته و نگهداری شوند. اما می توانید آنها را بر اساس رنگ مرتب کنید و برای امنیت بیشتر جداگانه بشویید. نکات و مراحل شستشوی لباس های تیره رنگ بسیار شبیه لباس های رنگی معمولی است که در قسمت قبل ذکر شد ،

اما بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید:

لباس های تیره را در آب سرد بشویید ، از لک شدن و قهوه ای شدن لباس جلوگیری می کند.

برای شستن لباس‌های تیره از یک مایع شوینده مناسب برای لباس‌های رنگی استفاده کنید. این مساله در مورد لباس‌های تیره اهمیت زیادی دارد چون حل کردن شوینده‌های پودری در آب (به خصوص آب سرد) کار ساده‌ای نیست و ممکن است ذراتی از این شوینده‌ها روی لباس‌های تیره شما باقی بمانند و لکه‌های سفیدی به جا بگذارند که ظاهر نامناسبی به لباس رنگی تیره شما خواهد داد. اما با استفاده از مایع‌های شوینده این مشکل پیش نخواهد آمد.

لباس‌های رنگی

برای شستن این لباس ها از برنامه شستشوی کوتاه مدت ماشین لباسشویی کمک بگیرید. از آنجا که هرچه لباس شما کمتر در آب خیس بخورد ،احتمال بور شدن و رنگ دادن آن نیز کمتر خواهد بود.

پس از شسته شدن لباس و قبل از خشک کردن، حتما لباس را به دقت بررسی کنید تا هیچ اثری از لکه شوینده یا لکه‌های کثیفی دیگر روی آن باقی نمانده باشد چون به دلیل رنگ تیره لباس، مشخص کردن این لکه‌ها در حالت خیسی ساده نیست اما وقتی لباس خشک شود لکه‌ها کاملا نمایان خواهند شد.

اگر در مرتب سازی رنگ لباس های خود مشکلی دارید ، توصیه می کنیم که رنگ های قرمز تا صورتی و رنگ های آبی و بنفش را با هم دسته بندی کنید و بشویید. اما لباس‌های جدید را که هنوز تست نکرده و نشسته‌اید حتما جدا بشویید.

بعد از شستن لباس های تیره می توانید از خشک کن استفاده کنید اما حتماً آن را در کمترین دما نگه دارید تا از لک شدن لباس جلوگیری کند. فراموش نکنید که پهن کردن طولانی مدت لباس‌های تیره زیر نور خورشید می‌تواند باعث بور شدن آن‌ها شود پس ترجیحا این کار را انجام ندهید و یا مدت آن را محدود در نظر بگیرید.

لباس‌های رنگی

نحوه شستن لباس های مشکی

لباس‌های مشکی بخش مهمی از مجموعه لباس‌های همه ما را تشکیل می‌دهند و این لباس‌ها همیشه در خطر بور شدن و رنگ دادن قرار دارند.

لباس‌های رنگی

اما با رعایت چند نکته می‌توان عمر و زیبایی لباس‌های مشکی و خیلی تیره را به حداکثر رسانید:

  • حتماً لباس های مشکی را قبل از شستن پشت و رو کنید و تا آخرین مرحله و حتی تا خشک شدن کامل آنها را پشت و رو کنید.
  • همیشه لباس های مشکی را در دمای زیر 30 درجه بشویید.
  • لباس‌های مشکی را از مواد شوینده استفاده کنید. این مواد شوینده میزان رنگبری بسیار کمی دارند و به خوبی در آب حل شده و هیچ لکه و سفیدی از خود به جا نمی‌گذارند.
  • مانند لباس های رنگ تیره ، لباس های مشکی را در کوتاه ترین چرخه شستشوی ماشین بشویید تا میزان رنگدهی و بور شدن به حداقل برسد.

لباس‌های مشکی را در یک فضای سربسته مثل روی شوفاژ و حوله خشک کن خشک کنید چون قرار گرفتن در مقابل نو خورشید باعث بور شدن و کهنه شدن لباس‌های تیره شما خواهد شد.

نتیجه گیری:

همانطور که مشاهده کردید نحوه شستن لباس ها با هم متفاوت است به این منظور که هر کدام را باید با توجه به رنگ و جنس آن دسته بندی کرد و شست و برخی از نکات مهم که عرض کردیم.همچنین میتوانید با کلیک بر روی بهترین و بدترین انواع پارچه ها برای تابستان از این مقاله دیدن کنید.


برچسب ها : نحوه شستشوی لباس‌های رنگی و تیره بدون آسیب , شستن لباسهای مشکی با ماشین لباسشویی , شستشوی لباسهای حساس , شستشوی لباس‌های رنگی و تیره ,
+ نوشته شده در دوشنبه 9 فروردين 1400ساعت 21:45 توسط zahra | | تعداد بازدید : 53

ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]